Anvelope

Care e diferența dintre anvelopele de vară și cele de iarnă?

Anvelopele de vară și cele de iarnă diferă în două principii: materialul foloșit și structura profiluli.

În privința materialului, anvelopele de iarnă sunt compuse dintr-un amestec mai bogat în silica, rezultânt intr-un material mai moale și care se încălzește mai repede la utilizare (deci la drum). Acest lucru crește aderența la temperaturi ambiente scăzute.

Anvelopele de vară au un profil compus din blocuri compacte. La cele de iarnă sistemul de blocuri este crestat mult mai detaliat. Acest lucru duce pe de o parte la o suprafață de contact crescută; pe de altă parte face ca anvelopa să se încălzească mai repede la utilizare, mai ales în combinație cu materialul mai bogat în silica.

De ce și când am nevoie de anvelope de iarnă?

Nu trebuie să așteptați până dă gheața ca să recurgeți la anvelope de iarnă. Anvelopele de vară încep să-și piardă aderența deja începând cu temperatura de sub +7 °C. Acest lucru înseamnă că cel târziu din luna noiembrie ar fi indicat să purtați anvelope de iarnă.

De ce nu e bine să umblu vara cu anvelopele de iarnă?

Datorită suprafeței crescute și amestecului de cauciuc mai moale, se uzează mult mai repede pe timp de vară. În plus, acestea cresc consumul de combustibil: suprafața crescută a profilului duce la o rezistență de rulare mai mare.

În final, anvelopele de iarnă crează mai mult zgomot în interiorul mașinii la drum lung și viteze înalte, de exemplu pe autostradă.o

Cum e cu anvelopele all-seazon?

Aceste au și ele un profil compus din blocuri crestate au o compoziție mai bogată în silica. Dar în ambele însușiri sunt mai puțin dezvoltate decât cele de iarnă.

Anvelopele all-season cresc aderența în comparație cu cele de vară la temperaturi scăzute, dar nu oferă același grad de siguranță pe zăpadă sau carosabil înghețat. Pe timp de vară prezintă aceleași dezavantaje ca și cele de iarnă – sunt mai zgomotoase, se uzează mai repede, cresc consumul – dar la o rată mai ameliprată.

Noi considerăm că pentru clima României, ele nu prezintă un compromis bun: nu oferă siguranța necesară în iernile noaste, iar în verile calde dezavanajele acestora se amplifică.

Nu sunt mai scumpe două seturi de anvelope (vară/iarnă) decât un singur set?

Anvelopele nu au viața în funcție de timp, ci de distanța parcursă. Cu două seturi de anvelope, cu care circulați câte o jumătate de an, circulați mai mult decât cu un singur set cu care circulați tot anul. Din punctul de verere al costurilor, combinația vară / iarnă ni se pare mai avantajoasă decât anvelopele all-season.

Totuși, noi oferim ambele variante. Mai ales pentru sport, agrement sau mașini utilizate predominant pe străzi garantat dezăpezite pot exista mai multe soluții. La sediul firmei, consultăm clienții în funcție de nevoile concrete.

Care e ideea cu anvelopele Run-On-Flat?

De ce presiunea anvelopei este importantă?